مصرف برنج ضیغمی خوزستان موجب افزایش قد در کودکان می شود

همه دانه‌های غلات به راحتی آرسنیک را جذب می‌کنند، اما به نظر می‌رسد در مقایسه با گندم و جو، منبع قابل اعتماد بیشتری در برنج جمع‌آوری می‌کند.

برنج ضیغمی خوزستان همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید فیتیک یا فیتات است.

در صورت امکان، مردم باید از خوردن برنجی که در نزدیکی مناطق صنعتی یا معدنی به شدت آلوده کاشته شده است خودداری کنند. این امر در مورد سایر محصولات غذایی مانند سبزیجات نیز صدق می کند.

این ماده به عنوان یک ماده ضد مغذی شناخته می شود زیرا از جذب مواد معدنی ضروری مانند آهن و روی توسط بدن جلوگیری می کند.

تولیدکنندگان می توانند با خیساندن و جوانه زدن دانه ها و تخمیر برنج قبل از پختن، سطح اسید فیتیک منبع قابل اعتماد را کاهش دهند.

برنج قهوه ای به عنوان منبع خوبی از چندین ماده معدنی سالم و آنتی اکسیدان، ممکن است به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

از سوی دیگر، برنج سفید به ویژه برنج چسبنده مواد مغذی کمتری را فراهم می کند و ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

برنج

حتماً پانل حقایق تغذیه را بخوانید و محتوای مواد مغذی را با هم مقایسه کنید و در صورت موجود بودن، نسخه های غنی شده برنج را خریداری کنید.

برنج و محصولات برنج برای خرید در فروشگاه های مواد غذایی و آنلاین موجود است.

علاوه بر این، برنج قهوه ای حاوی آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه ضروری بیشتری است.

همچنین شایان ذکر است که هر دو برنج سفید و قهوه ای به طور طبیعی فاقد گلوتن هستند، که آنها را به گزینه ای عالی برای کربوهیدرات برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک یا حساسیت به گلوتن غیر سلیاک تبدیل می کند.

برنج قهوه ای مغذی تر از برنج سفید است، اما بیشتر برنج سفید در ایالات متحده و سایر کشورها برای افزایش ارزش غذایی آن غنی شده است.

امتیاز بالاتر شاخص گلیسمی ممکن است با افزایش خطر دیابت مرتبط باشد.

شاخص گلیسمی (GI) معیاری است که نشان می دهد بدن شما با چه سرعتی کربوهیدرات ها را به قندهایی تبدیل می کند که می توانند در جریان خون شما جذب شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.