کودکی که صابون روشن کننده پوست می خورد

موادی که در آب حل می شود صابون روشن کننده پوست است که صاف کردن کثیفی سطحی مانند پوست انسان را دارد. صابون حداقل 300 سال است که شناخته شده است.

به گفته پلینی بزرگ، فنیقی ها آن را از پیه بز و خاکستر چوب در سال 600 قبل از میلاد تهیه کردند و گاهی از آن به عنوان کالای مبادله ای با گول ها استفاده کردند.

صابون به طور خاص در امپراتوری روم شناخته شده بود. معلوم نیست که رومی ها استفاده می کنند و ساختن آن را از مردمان مدیترانه باستان یا از سلت ها، ساکنان بریتانیا، یاد گرفته اند.

سلت ها صابون خود را از این که حیوانی و خاکستری گیاهی تولید می کنند، نام ببرند، نام این محصول را سایت گذاشتند که کلمه صابون از آن گرفته شده است.

اهمیت صابون برای نصب و تمیز کردن ظاهراً تا قرن دوم پس از میلاد شناسایی نشده بود. جالینوس پزشک یونانی از آن به عنوان یک دارو و به عنوان وسیله ای برای پاکسازی بدن یاد می کند.

قبل از صابون به عنوان دارو استفاده می شود. در نوشته‌های منسوب به جابر بن حیان دانشمند عرب قرن هشتم مکراً از صابون به عنوان یک عامل پاک‌کننده یاد شده است.

صابون

در اروپا، صابون در قرون وسطی ابتدا در مارسی، بعداً در جنوا و سپس در یونیز منتشر شد. برخی از تولید صابون در آلمان توسعه یافت.

اما این ماده در اروپای مرکزی آنقدر کم استفاده می شود که جعبه صابونی را در سال 1549 به دوشس Juelich ارائه کرد، باعث ایجاد حس و حال شد.

صابون سازان احتمالاً از خاکستر و حیوانی استفاده می کنند. خاکستر چوب یا گیاه ساده حاوی کربنات پتاسیم در آب پراکنده شد و به محلول اضافه شد.

صابون یک کف یا رسوب در آب سخت ایجاد می کند و حلقه ای در اطراف وان، باقی مانده رنگ سفید روی ظروف شیشه ای و یک کشک چسبناک در آب محیطی و آن لباسشویی باقی می ماند.