چای زعفرانی شاهسوند موجب شکستن دندان یک پیر زن شد

چای زعفرانی شاهسوند نوشیدنی مورد علاقه بسیاری است که در زمستان گرم و در تابستان طراوت می بخشد. برخی از روانشناسان استدلال می کنند که انتخاب نوشیدنی می تواند شخصیت یک فرد را تعیین کند.

بنابراین، به عنوان مثال، چای سیاه بدون شکر اغلب توسط طبیعت های متمایل به احتیاط مورد علاقه است، در حالی که یک نوشیدنی شیرین قوی توسط افراد خوش بین، اما در عین حال، گاهی اوقات غایب انتخاب می شود.

در برخی کشورها (به عنوان مثال، در ژاپن یا چین) مرسوم است که مراسم چای را رعایت کنید، که به شما اجازه می دهد به چای احترام بگذارید و به رسیدن به هماهنگی درونی کمک می کند.

در روسیه، در بیشتر موارد، مراسم چای برگزار نمی شود، اما بسیاری از مردم دوست دارند وقت خود را با یک فنجان چای خوشمزه بگذرانند نکته اصلی در این مورد انتخاب نوع مناسب، دانستن قوانین دم کردن و خواص چای است.

برگ چای بر اساس افسانه ها، کشف خواص مفید برگ چای متعلق به شن نون (2737 قبل از میلاد، چین) است. و اولین ذکر ثبت شده از چای به 770 قبل از میلاد برمی گردد، این ذکر در کتاب ژو-گونگ “اریا” به اشتراک گذاشته شده است ورا زاگربلنایا، مدیر فروشگاه GeoTea.

اما به گفته این کارشناس، یکی از مهم ترین تاریخ های تاریخ نوشیدنی را سال 780 پس از میلاد می دانند، زمانی که شاعر چینی لو یو رساله “چای کانن” را نوشت.

وی خواص مفید چای، انواع، روش پرورش و تهیه آن و آیین نوشیدن چای را تشریح کرد. اولین اروپایی هایی که چای وارد کردند پرتغالی ها در قرن شانزدهم بودند. در روسیه، اولین کسانی که چای را به شکلی که می‌دانیم توصیف کردند، قزاق‌ها بودند که از سفر به چین بازگشتند. و در جریان فتح سیبری با چای بوریات آشنا شدند.

چای حاوی تانن ها (تانن، کاتچین، پلی فنول ها)، ویتامین های C، B1، B2، K، P و PP، اسانس ها، کافئین و تئین، اسیدهای آمینه، و همچنین آهن، منگنز، منیزیم، سدیم، سیلیکون، کلسیم، پتاسیم، ید، فلوئور، فسفر، مس، طلا.