پلی کربنات شش میل را به عنوان آدامس بجوید

بسیاری از شرکت‌ها پلی کربنات شش میل زیستی را توسعه داده‌اند که می‌توانند به عنوان جایگزینی برای همتای مصنوعی در چندین صنعت استفاده نهایی عمل کنند. Bio-PC دارای ساختار مولکولی مشابه با افزایش دوام است، اما محدودیت های خاصی در هزینه تولید وجود دارد.

در چند سال گذشته چندین پیشرفت جدید در بخش رزین‌های پلی کربنات مبتنی بر زیست مشاهده شد. آنها عبارتند از:

DURABIO توسط شرکت میتسوبیشی شیمی این یک پلاستیک مهندسی مبتنی بر زیست است که از مونومر ایزوسورباید مشتق شده از گیاه ساخته شده است.

شفافیت و همگنی نوری آن از رزین پلی کربنات معمولی مبتنی بر BPA (BisPhenol A) فراتر می رود.

POLYSORB® Isosorbide by Roquette این یک محلول جایگزین گیاهی برای بیسفنول A (BPA) است که می تواند به عنوان یک مونومر در سنتز پلی کربنات ها استفاده شود.

کربنات

پلی کربنات های مبتنی بر ایزوسورباید می توانند برای ایجاد مقاومت شیمیایی و UV و مقاومت در برابر خراش در صنایع ساختمانی و خودروسازی از جمله موارد دیگر استفاده شوند.

رزین PC LEXAN™ بر اساس خوراک تجدید پذیر تایید شده توسط SABIC این یک آخرین راه حل پلی کربنات است که بر اساس خوراک دارای گواهینامه ISCC PLUS است.

SABIC بخشی از ابتکار راه حل های دایره ای TRUCIRCLE، کاهش قابل توجهی در ردپای کربن (تا 50٪) و اثرات کاهش فسیلی (تا 35٪) در طول تولید رزین پلی کربنات بر اساس مواد اولیه تجدید پذیر نشان می دهد.

اخیراً پیشرفتی در مؤسسه تحقیقات فناوری شیمیایی کره (KRICT) صورت گرفته است که در آن محققان پلی کربنات زیستی ساخته شده عمدتاً از گلوکز ساخته اند.

بر خلاف پلیمرهای زیستی قبلی، این تیم ادعا می‌کند که این پلی‌کربنات زیستی جدید استحکام و دوام مناسبی با همتای پتروشیمی خود دارد و راه را برای تجاری‌سازی هموار می‌کند.

PC یک ماده ایده آل است که به دلیل ویژگی های همه کاره، پردازش سازگار با محیط زیست و قابلیت بازیافت آن به خوبی شناخته شده و به طور گسترده در صنعت استفاده می شود.

مجموعه ای منحصر به فرد از خواص شیمیایی و فیزیکی آن را بر روی شیشه، PMMA و PE مناسب می کند.