ورق گالوانیزه دست دوم کابینت موجب طلاق زن و شوهر هلندی شد

گالوانیزه کردن، یا ورق گالوانیزه دست دوم کابینت یک فرآیند تولیدی است که در آن یک پوشش روی روی فولاد یا آهن اعمال می شود تا از زنگ زدگی محافظت کند. چندین فرآیند گالوانیزه در دسترس است، اما متداول ترین روش ارائه شده و مورد استفاده، گالوانیزه گرم نامیده می شود.

فولاد گالوانیزه به دلیل دوام زیاد، استحکام و شکل پذیری فولاد به علاوه محافظت در برابر خوردگی پوشش روی و آهن، یکی از محبوب ترین انواع فولاد است.

روی با عمل به عنوان مانعی در برابر عناصر خورنده از فلز پایه محافظت می کند و طبیعت فداکارانه پوشش منجر به یک محصول فولادی با دوام و با کیفیت بالا می شود.

این تطبیق پذیری آن را برای انواع پروژه ها و صنایع از جمله کشاورزی، خورشیدی، خودروسازی، ساختمانی و غیره قابل استفاده می کند.

در زیر، هدف ما شرح جامعی از نحوه پردازش فولاد گالوانیزه، روش های مختلف گالوانیزه کردن، مزایای آن و نحوه استفاده از آن در این صنایع مختلف است.

مراحل فرآیند گالوانیزه به شرح زیر است:

فولاد در محلول چربی زدایی تمیز می شود. پس از تمیز کردن، فولاد را با قرار دادن در یک خمره اسید سولفوریک داغ رقیق شده ترشی می کنند.

سپس فولاد در یک محلول آبی (معمولاً کلرید روی آمونیوم) روان می شود. پس از شار، فولاد از طریق غوطه ور شدن در خمره ای از روی مذاب گالوانیزه می شود.

سپس فولاد از نظر قوام و پوشش کامل بررسی می شود.

چند روش برای گالوانیزه کردن فلز وجود دارد. رایج ترین روش، فرآیند گالوانیزه گرم است. این روش گالوانیزه یک لایه زیبا و ضخیم از روی در بالای فلز پایه ایجاد می کند که آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند.

در بیشتر موارد، فرآیند غوطه وری گرم، یکپارچگی ساختاری فلز را قربانی نمی کند، اما برخی از فولادهای بسیار با استحکام می توانند از شکنندگی هیدروژنی رنج ببرند.