مصرف شکلات لینت ۹۹ درصد در ترکیه ممنوع شده است

خوردن شکلات لینت ۹۹ درصد ممکن است برای میکروبیوم روده مفید باشد که می تواند به هضم غذا کمک کند. یک مطالعه کره جنوبی در سال 2022 منتشر شده در مجله بیوشیمی تغذیه نشان داد که خوردن شکلات تلخ با افزایش تنوع میکروبیوم روده مرتبط است.

نتایج تحقیقات آنها همچنین نشان داد که خوردن 85 درصد شکلات تلخ ممکن است با خلق و خوی همبستگی مثبت داشته باشد. محققان این مزیت را به افزایش تنوع میکروبیوم نسبت دادند که می تواند بر خلق و خوی از طریق محور روده-مغز تأثیر بگذارد.

فواید سلامتی شکلات تلخ در درجه اول از فلاوانول های موجود در مواد جامد کاکائو ناشی می شود.

با این حال، محتوای فلاوانول در بین محصولات شکلات تلخ متفاوت است. روش‌های پردازش نیز بین تولیدکنندگان متفاوت است و این می‌تواند بر محتوای فلاوانول شکلات تأثیر بگذارد.

هیچ الزام قانونی برای تولیدکنندگان شکلات برای گزارش محتوای فلاوانول در محصولاتشان وجود ندارد.

شکلات

با این حال، محصولات شکلات تلخ با درصد بیشتری از مواد جامد کاکائو به طور کلی باید حاوی فلاوانول بیشتری باشند.

اگرچه شکلات تلخ حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مفیدی است، اما معمولاً قند و چربی بالایی نیز دارد که آن را به یک غذای بسیار پر کالری تبدیل می کند.

شکلات تلخ حاوی چربی به شکل کره کاکائو است که عمدتاً از چربی های اشباع شده ناسالم تشکیل شده است.

بنابراین افراد باید سعی کنند مصرف شکلات تلخ خود را محدود کنند تا از مصرف بیش از حد کالری، چربی و قند اجتناب کنند.

به طور کلی، شکلات تلخ حاوی قند کمتری نسبت به شکلات شیری و شکلات سفید است. شکلات تلخ با درصد بیشتری از مواد جامد کاکائو معمولاً حاوی قند کمتری است.

میزان قند در بین تولیدکنندگان شکلات متفاوت است، بنابراین توصیه می شود برچسب تغذیه را بررسی کنید.

تولیدکنندگان شکلات مجبور نیستند محتوای فلاوانول محصولات خود را گزارش کنند. در نتیجه، دشوار است که بدانیم یک فرد باید چه مقدار شکلات تلخ بخورد تا فواید آن را برای سلامتی به حداکثر برساند.