لامپ هالوژن پنلی از آتش سوزی خانه شما جلوگیری می کند

طبق دستورالعمل اتحادیه اروپا EC 244/2009، ممنوعیت تدریجی منابع نور کم کارآمد مانند لامپ هالوژن پنلی لامپ های رشته ای با وات بالا با هدف بهبود بهره وری انرژی و کاهش کربن وجود دارد.

انتشار گازهای گلخانه ای در تمام کشورهای اتحادیه اروپا ابتدا، لامپ‌های رشته‌ای سنتی در سال 2009 ممنوع شدند و اکنون نوبت به لامپ‌های هالوژن رسیده است (مصاحبه ما با بی‌بی‌سی را در این زمینه ببینید).

دلیل اصلی ممنوعیت لامپ‌های هالوژن این است که انرژی بسیار بیشتری نسبت به لامپ‌های LED یا لامپ‌های فلورسنت فشرده مصرف می‌کنند، بعلاوه، طول عمر کمتری دارند (2000 ساعت، که تقریباً 2 سال استفاده از 3 ساعت در روز است).

این ممنوعیت لامپ های هالوژنی سبک کلاسیک ساخته شده از شیشه را تحت تأثیر قرار می دهد، لامپ هایی که بدون ترانسفورماتور کار می کنند و نور را در همه جهات ساطع می کنند، با استفاده از کلاهک های لامپ مانند E27 (پیچ های ادیسون)، B22 (لامپ های سرنیزه BC)، E14 (پیچ ادیسون کوچک SES) و انواع B15 (SBC).

آیا باید لامپ های هالوژن خود را به LED تغییر دهم؟ دستورالعمل اتحادیه اروپا هیچ کاربر فردی را مجبور نمی کند که فوراً از لامپ های رشته ای یا لامپ های هالوژن به لامپ های LED تغییر مکان دهد. با این حال، توصیه می شود نه تنها برای صرفه جویی در هزینه در قبض برق، بلکه برای کاهش انتشار کربن، مصرف انرژی را کاهش دهید.

ممنوعیت لامپ های هالوژن چگونه بر صاحب خانه عادی تأثیر می گذارد؟ لامپ‌های هالوژن همچنان برای خرید در دسترس خواهند بود، زیرا خرده‌فروشانی مانند Sparks Electrical هنوز مجاز به فروش از طریق موجودی موجود هستند.

با این حال، اینها به تدریج حذف شده اند، و منبع آن به طور فزاینده ای دشوار خواهد بود. البته، برخی از لامپ های تخصصی که هنوز جایگزین LED در دسترس نیستند (مانند G9، G4، و R7s مورد استفاده در اجاق گاز یا هود اجاق گاز) همچنان در دسترس خواهند بود، اما با در دسترس قرار گرفتن جایگزین های صرفه جویی در انرژی، این لامپ ها نیز در دسترس خواهند بود.

لامپ‌های رشته‌ای یا هالوژنی موجود خود به لامپ‌های ال‌ای‌دی تغییر کاربری دهند، زیرا لامپ‌هایشان به خوبی کار می‌کنند پس چرا چیزی را که خراب نیست تعمیر کنید.