سس تک نفره فرانسوی موجب خفگی یک دختر شد

دستور العمل های سس تک نفره فرانسوی در آشپزی فرانسوی رایج است. آنها نه تنها به عنوان چاشنی برای غذاهای ساده پخته شده (مثلاً گوشت کبابی یا سبزیجات بخارپز)، بلکه به عنوان مواد تشکیل دهنده در دستور العمل های دیگر نیز استفاده می شوند.

از این نام های فانتزی نترسید! سس های فرانسوی نباید شما را بترسانند. وقتی به غذاهای فرانسوی و آشپزی کلاسیک فرانسوی فکر می کنید احتمالاً به سس های فرانسوی فکر می کنید.

شما حق دارید که این کار را انجام دهید! دستور العمل های سس در آشپزی فرانسوی رایج است.

آنها نه تنها به عنوان چاشنی برای غذاهای ساده پخته شده (مثلاً گوشت کبابی یا سبزیجات بخارپز)، بلکه به عنوان مواد تشکیل دهنده در دستور العمل های دیگر نیز استفاده می شوند.

سس های فرانسوی نباید شما را بترسانند. بعد از اینکه یک بار سس درست کردید، خواهید دید که چقدر ساده است.

سس

این نام می تواند به غذای شما ظرافت ببخشد. سعی کنید ماکارونی و پنیر را Des Pates à la Sauce Mornay صدا بزنید و ببینید آیا خانواده شما متوجه تفاوت می شوند یا خیر.

سس های کلاسیک فرانسوی را می توان بر اساس نحوه تهیه آنها دسته بندی کرد. چندین سس پیدا خواهید کرد که همگی بر پایه یک سس به نام سس مادر (سس مره) هستند.

وقتی طرز تهیه سس مادر را فهمیدید، انجام تغییرات آسان است. در واقع، اگر طرز تهیه سس بشامل، سس هلندیز و سس مایونز را یاد بگیرید، می توانید ده ها سس مختلف (و صدها غذای مختلف) درست کنید!

این سس غلیظ، غنی و خامه ای از کره، شراب سفید، موسیر و سرکه شراب سفید تهیه می شود. این عطر و طعم کمی شیرین و تند دارد که به ویژه با ماهی، صدف، و مارچوبه به خوبی می آید.

این سس همه کاره در دهه‌های 1960 و 1970 توسط سرآشپزهای فرانسوی رایج شد که به‌جای سس‌های سنتی‌تر و سنگین‌تر، غذاهایشان را با سس‌های ترش خوش‌رنگ‌تر کنند.