با صابون بچه گلیسیرینه فیروز کاشی خانه خود را براق کنید


بر این اساس، صنعت و سازمان‌های تحقیقاتی باید راه‌حل‌های جایگزینی برای تولید صابون بچه گلیسیرینه فیروز پایدارتر و ایمن‌تر بیابند که حداقل اثرات زیست‌محیطی را در پی داشته باشد و بتوان با مواد زیست تخریب‌پذیر فرموله کرد.

از آنجایی که صابون های زیست تخریب پذیر از مواد طبیعی ساخته شده اند، به طور طبیعی در طول زمان تجزیه می شوند.

بنابراین، این صابون ها به دلیل گزینش پذیری، تنوع ساختاری، عملکرد خوب در شرایط شدید، پتانسیل تولید انبوه از طریق تخمیر، طبیعت دوستدار محیط زیست، جایگزینی بهینه برای صابون های مصنوعی هستن.

با اصل شیمی سبز، صابون های گیاهی ساخته شده از منابع تجدیدپذیر گیاهی می توانند 17 هدف توسعه پایدار پیشنهاد شده توسط سازمان ملل متحد برای حفاظت از سیاره زمین را برآورده کنند، زیرا این صابون ها شامل توسعه انرژی پاک، سلامت خوب، توسعه پایدار جامعه، ارائه یک محیط ایمن هستند.

زندگی و آب با کیفیت بالا پوست و مو را می توان به دلیل در دسترس بودن فیتوکمیکال ها از جمله ویتامین ها، پروتئین ها، ترپنوئیدها، تانن ها و سایر مواد فعال زیستی در برابر مشکلات مختلف پوست و مو، شاداب و محافظت کرد.

علاوه بر این، بیوسورفکتانت ها ایمن هستند و دارای عملکردهای بیولوژیکی متنوعی هستند که آنها را به گزینه خوبی در حوزه های دارویی و زیست پزشکی تبدیل می کند.

از آنجایی که اطلاعات مربوط به سمیت احتمالی آنتی اکسیدان های مصنوعی در حال ظهور است، سعی شده است تا آنتی اکسیدان های مصنوعی را با افزودنی های طبیعی جایگزین کنند، به ویژه آنهایی که از منابع گیاهی، ادویه ها، سبزیجات، گیاهان آشپزی و محصولات جانبی کشاورزی و صنایع دانه های روغنی و میوه ها به دست می آیند.

. آدیگون و همکاران اثرات آنتی اکسیدان های توت های وحشی نیوفاندلند را بر ماندگاری صابون گیاهی طبیعی برای حفظ در برابر اکسیداسیون لیپید و رشد میکروبی ارزیابی کرد.

بر اساس یافته های تحقیقاتی آنها، مقادیر قابل توجهی از فنول ها، لیپیدهای خنثی صابونی نشده و آنتی اکسیدان ها در صابون های ساخته شده از افزودنی های طبیعی و عصاره توت وحشی با صابون سازی سرد باقی مانده است.

علاوه بر این، سطح بالاتری از محتوای فنلی کل و فعالیت های آنتی اکسیدانی در صابون های گیاهی طبیعی در مقایسه با انواع تجاری وجود دارد که به طور بالقوه عمر مفید آنها را بهبود می بخشد.